Posiadanie kapitału intelektualnego niewiele różni się od posiadania nieruchomości. Aby uzyskać dochód trzeba stale inwestować, a nie tylko ściągać czynsz.
Esther Dyson
Tło projektu
Klient:
Firma z kapitałem polskim, działająca w sektorze usług profesjonalnych.
Sytuacja:
W związku z ekspansją biznesową firmy, pojawiła się konieczność wszechstronnego wzmocnienia kompetencji kadry managerskiej.
Cele:
Rozwój kompetencji liderskich kluczowej grupy managerów poprzez serię warsztatów i szkoleń oraz indywidualnych programów rozwojowych w formule mentoringu.
Realizacja:
Jako zewnętrzny doradca HR, trener i mentor, zrealizowałam proces, który obejmował:
- Zbadanie potrzeb managerów, tak aby proponowane rozwiązania odpowiadały dokładnie na ich potrzeby.
- Zaprojektowanie autorskich szkoleń w formule warsztatów. Tematyka warsztatów dotyczyła między innymi: budowania angażującego środowiska pracy, przeprowadzania oceny rocznej pracowników, prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami, standaryzacji procesów i narzędzi we współpracy z innymi działami w firmie, budowania odporności lidera w świecie VUCA.
- Przeprowadzenie warsztatów i szkoleń w formule on-line oraz na sali szkoleniowej.
- Przeprowadzenie indywidualnych programów mentoringowych dla wyłonionej grupy menedżerów, w oparciu o wybrane cele biznesowe oraz kompetencje liderskie.
Efekty:
- Rozwój kompetencji liderskich, związanych z przekazywaniem informacji zwrotnej, docenianiem i dawaniem wskazówek rozwojowych. Świetnym tego przykładem były rozmowy z pracownikami podczas rocznej oceny pracowniczej. Dzięki przeprowadzonemu szkoleniu liderzy byli dobrze przygotowani do prowadzenia rozmów, przekazywania informacji zwrotnej (nawet tej trudnej) i motywacji pracowników.
- Rozwój kompetencji liderskich, związanych z zarządzaniem swoimi priorytetami, delegowaniem zadań, zwiększaniem efektywności pracy, rozwojem i motywowaniem pracowników, rozwiązywaniem konfliktów w zespole i tworzeniem środowiska sprzyjającego budowaniu relacji.
- Rozwój kompetencji komunikacyjnych oraz umiejętności tworzenia efektywnych relacji z Klientami, z zachowaniem dbałości zarówno o potrzeby Klienta, jak i korzyści dla firmy.