Project Management/ Interim Management
Oferuję wsparcie operacyjne i strategiczne w roli Interim Management / Project Managera. Specjalizuję się w tematach na styku HR, biznesu i technologii. Posiadam doświadczenie w rolach liderskich, wynikające z zarządzania zespołami funkcjonalnymi oraz projektowymi. Doskonale odnajduję się w relacjach na najwyższym poziomie Top Management (Zarząd) oraz w strukturach międzynarodowych (korporacje). Skutecznie buduję relacje na wszystkich szczeblach w organizacji. Dzięki moim kompetencjom mentora i coacha, łatwo buduję relacje oparte na zaufaniu i współpracy. Jako były konsultant strategiczny szybko poznaję nowe branże, skutecznie docieram do informacji i ludzi, zadaję odpowiednie pytania i wyciągam trafne wnioski. Wszystko to przekłada się na realną wartość dla organizacji.
Obszary, w których zapewniam skuteczne wsparcie:
- People & Culture / Dyrektor HR
- Leadership Development
- Talent Acqusition Lead
- Strategic HR Project Management
- Procesy i narzędzia HR (jako właściciel biznesowy ze strony HR)
Oferuję współpracę w ustalonym wymiarze czasowym, w zależności od potrzeb Klienta i charakteru projektu.
Change Management
Oferuję wsparcie w projektowaniu i wprowadzaniu zmiany / transformacji w organizacji.
Chętnie podzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, jeśli planujesz:
- zmianę struktury organizacyjnej,
- reorganizację, restrukturyzację,
- wdrożenie / integrację systemów HRIS, systemów ERP,
- znaczące zmiany procesów biznesowych / HR-owych,
- outsourcing (wydzielenie) / onboarding (włączenie) funkcji HR,
- łączenie / dzielenie jednostek organizacyjnych,
- inne kluczowe zmiany, które będą mieć przełożenie na ludzi, narzędzia i procesy HR.
Zarządzanie zmianą powinno być zorientowane na pracowników. To właśnie oni najbardziej odczuwają efekty transformacji w swojej codziennej pracy i wzajemnych relacjach. Dlatego włączenie pracowników w przygotowanie planu zmiany – identyfikowanie problemów i projektowanie rozwiązań w oparciu o rzeczywiste doświadczenia – zwiększa szansę na sukces całego programu. Największym wyzwaniem w procesie zmiany jest stworzenie kultury organizacyjnej, w której ludzie naprawdę chcą robić rzeczy lepiej i przyjąć sposób myślenia skoncentrowany na innowacjach i przedsiębiorczości.
Jakiego obszaru dotyczy transformacja? #Transformacja i #changemanagement to ogromne wyzwanie, nawet w idealnym środowisku biznesowym. Mogą one dotyczyć wdrożenia nowych technologii, zmiany modelu biznesowego, organizacji pracy lub innych elementów, które są kluczowe dla DNA firmy. Aktualnie w wielu firmach zmiany i transformacje toczą się w obszarze HR lub na styku HR z biznesem.
Jak firmy radzą sobie obecnie z transformacją? Z badania The Boston Consulting Group (BCG) z 2021 roku wynika, że skuteczność przeprowadzonych transformacji zmalała. Aż 57% transformacji kończy się z rezultatem poniżej oczekiwań (wobec 40% w poprzednim okresie), jest bardziej kosztowna i trwa dłużej niż w poprzednim roku.
Czy istnieje recepta na udaną transformację? Wiele razy brałam udział w transformacjach, jako członek zespołu projektowego lub lider. Z perspektywy czasu zgadzam się z koncepcją, wypracowaną przez The Boston Consulting Group (BCG), mówiącą, że skuteczna transformacja posiada trzy kluczowe zmienne: Liderzy: jasne określenie potrzeb, korzyści i celu transformacji, uspójnienie wizji na poziomie senior leadership, włączenie szerszego grona liderów w zmianę, konieczność wyłonienia ambasadorów zmian. Zespół: przygotowanie zmian organizacyjnych / personalnych oraz jasnego przekazu na temat wizji i celu transformacji, zapewnienie dwukierunkowej komunikacji w trakcie zmiany, angażowanie w proces zmiany pracowników liniowych. Program transformacji: zbudowanie zespołu do przeprowadzenia transformacji (Transformation Management Office), zapewnienie sprawnego działania krytycznych procesów w firmie w trakcie wprowadzania zmiany.
Komunikacja zmiany
Jeśli…
- zmieniasz strategię działania,
- przeprowadzasz zmianę struktury organizacyjnej,
- planujesz wdrożyć nowe produkty / usługi,
- wdrażasz nowe narzędzia lub nowe/ inne procesy
… to pamiętaj, że bez wsparcia ze strony pracowników i odpowiedniej komunikacji, żadna zmiana nie ma szans na sukces.
Weź pod uwagę, że skuteczne wprowadzenie zmiany wymaga obserwowania reakcji ludzi na zachodzące w organizacji procesy, dostrzegania i zrozumienia ich emocji, pozyskania odpowiednich osób i zadbania o komunikację dopasowaną do każdej grupy pracowników.
Moja oferta w zakresie wsparcia dla procesu zmian:
Tworzę szczegółowy plan komunikacji zmiany dla organizacji, zorientowany na pozyskanie jak najszerszej grupy zwolenników i ambasadorów.
Proponuję wsparcie w zakresie:
- identyfikacji interesariuszy i przygotowania strategii komunikacji,
- przeprowadzenia warsztatów komunikacyjnych (wizja zmiany, korzyści),
- przygotowania treści komunikatów zgodnie z planem komunikacji,
- szkolenia dla liderów, dotyczące ich roli w zmianie,
- współpracy z dostawcami w zakresie komunikacji oraz PR.
Aby skutecznie wdrożyć zmianę, potrzebujesz nie tylko innowatorów i wczesnych adaptatorów zmian. Potrzebujesz rzetelnej komunikacji na wszystkich poziomach organizacji i poparcia szerokiej koalicji!