Jeśli chcesz wiedzieć, czy jesteś liderem – odwróć się i zobacz, czy ktoś za tobą podąża.

 

Alfred W. Travers

Tło projektu

Klient:

Firmy z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw oraz międzynarodowych korporacji. Na ogół pod moje skrzydła trafiają managerowie, wyższa kadra zarządzająca oraz członkowie zarządów. Łączy ich chęć rozwoju i pogłębienia samoświadomości oraz potrzeba doskonalenia kompetencji przywódczych. Pracuję z liderami, którzy przygotowują się do promocji lub sukcesji w organizacji. Branże, w których dotychczas pracowałam jako executive coach & mentor biznesowy, to: branża medyczna, usługi profesjonalne, doradztwo strategiczne, doradztwo personalne, nowoczesne technologie/e-commerce, kancelarie prawnicze, surowce wtórne, SSC/BPO.

Sytuacja:

Bardzo szybko zmieniające się otoczenie biznesowe postawiło przed liderami wyzwania związane z zarządzaniem rozproszonymi zespołami. Nowe modele pracy (praca zdalna, praca hybrydowa), aktualna sytuacja na rynku pracy, trudności z pozyskiwaniem oraz utrzymywaniem talentów wymagają od pracodawców i liderów szczególnej troski w relacjach pracodawca-pracownik. W tym kontekście rola lidera staje się kluczowa, a poziom kompetencji liderskich stanowi o sukcesie lub porażce biznesowej.

Cele:

Cele realizowanych działań dopasowane są do indywidualnych potrzeb Klientów, kontekstu biznesowego ich działalności, organizacji wewnętrznej, wyzwań i zadań, które sobie stawiają. W ramach programów zaprojektowanych dla konkretnych firm, realizuję także indywidualne cele rozwojowe pracowników – kadry managerskiej i członków zarządu.

Realizacja:

Prowadzę indywidualne programy rozwojowe (cykl standardowego programu to 5-6 sesji). Z moimi Klientami pracujemy na wyznaczonych celach, które na ogół związane są z zajmowanym stanowiskiem i rolą w organizacji. Obszary, którymi się zajmujemy, to przede wszystkim:

  • Cele operacyjne, związane z realizowaną strategią, wskaźnikami, projektami.
  • Konkretne kompetencje liderskie, takie jak delegowanie zadań, rozwój zespołu, budowanie sukcesji, przekazywanie informacji zwrotnej, zarządzanie konfliktami, angażowanie pracowników, komunikacja.
  • Postawy i przekonania.
  • Wartości, misja oraz indywidualna wizja rozwoju.

Pracuję z wykorzystaniem licznych narzędzi coachingowych, narzędzi zarządczych oraz na case studies. Fundamentem wszystkich prowadzonych przeze mnie procesów mentoringu i coachingu jest kodeks Etyki EMCC Global oraz osiem kompetencji mentora i coacha EMCC Global. Posiadam akredytację EIA EMCC Global na poziomie Practitioner (numer EIA20218955).

Procesy rozpoczynają się i kończą sesjami trójstronnymi z udziałem Klienta (Lider), sponsora projektu (przełożony Lidera, HR) i moim. Spotkania te są płaszczyzną do określenia/podsumowania celów rozwojowych, ustalenia zasad i ram procesu (tzw. Kontraktowanie) oraz ewaluacji procesu (omówienie poziomu realizacji celów i całego procesu).

Efekty:

Moi Klienci zauważają zwiększenie samoświadomości i poszerzenie perspektywy (spojrzenie z innego punktu widzenia). Dzięki temu zaczynają dokonywać świadomych wyborów swoich zachowań, ograniczając działanie „na autopilocie”.

Jednocześnie – wiele osób poprawia poczucie własnej wartości, zaczyna świadomie zmieniać nawyki i zastępować szkodliwe przekonania takimi, które przynoszą korzyści.

Dzięki realizowanym procesom z zakresu coachingu i mentoringu, Klienci docierają do własnych potrzeb („czego chcę, czego potrzebuję?”), zaczynają dbać o swoją odporność psychiczną i dobrostan. Jako liderzy – moi Klienci wzmacniają umiejętność stawiania granic i utrzymywania równowagi między życiem zawodowym i osobistym, a także zyskują umiejętność generowania różnych rozwiązań dla danej sytuacji.

Wymiernymi efektami coachingu i mentoringu na gruncie zawodowym mogą być większa efektywność pracy, większe zaangażowanie i lepsze relacje z ludźmi (w domu i w pracy).